Sayfalar

18 Şubat 2014 Salı

UÇAN RENAUD

İlk izlediğimden beri her gördüğümde kazanmasını istediğim Londra Olimpiyatları ile de hayranlık seviyemi 30.kuvvetine çıkaran Renaud Lavillenie, geçtiğimiz günlerde Sergei Bubka'nın 21 yıllık sırıkla atlama salon dünya rekorunu kırdı.
Hikayenin ilginç tarafı Bubka'nın memleketinde onun finanse ettiği bir müsabakada o izlerken rekoru kırmasındaydı. Bubka Türk olsaydı hemen zamanlaması manidar diyebilirdik. Şaka bir yana atlayıştan sonra Bubka sahaya indi,tebrik etti ve o rekor atlayışın tekrarını beraber izlediler. İşte spor bu yüzden çok güzel bu yüzden mükemmel. Rekorlar kırılmak için vardır klişesi aklımıza geliyor tabi ama bu şartlarda benim rekorum gözlerimin önünde kırılsa sinir bozucu bulurdum, ölümümü bekleyemediniz mi derdim. Büyük bir pişmanlık yaşar hayattan aldığım tüm zevk o anda biterdi. (Abartmış olabilirim) Bubka ise -karekteri hakkında hiçbir şey bilmiyorum kendisini hiç izleme şansına sahip olamadım- bu atlayışa şahitlik ettiği için mutlu gözüküyordu. Sonra da zaten bundan mutlu oldum bu sporun gelişmesi için çok şeyler yapıyorum gibi açıklamalar yaptı.
Kırılması güç denen bir rekoru tarihe gömdü ve artık önünde daha da zor olanı yine Bubka'nın 6.14'lük açık hava rekoru var. Bu rekorun ona büyük bir motivasyon sağlayacağı kesin, herkes merakla açık hava sezonunu bekliyor bakalım neler yapacak diye.İşinin çok zor belki de imkansız olduğunu biliyorum ama bu noktada Obradovic'ten duyduğum bir filozofa ait 'Motivasyonu yüksek olanın limiti yoktur.' cümlesi aklıma geliyor. 6.14'lük rekorun kırıldığı zamanı gören nesilden olmak istiyorum bu yüzden o efsane atlayışa canlı şahitlik etmek için sabırsızlanıyorum umarım bunu Renaud Lavillenie başarır da bir sporsever olarak mest olurum.
Ben babamdan Bubka'yı dinledim kim bilir çocuklarıma da belki Lavillenie'yi anlatırım. Hem Isinbaeva'yı hem de Lavillenie'yi ballandıra ballandıra anlatmak müthiş olur.
Sonuçta spor insanın sınırlarını zorlamasıdır,ne kadar daha ileriyi gidebileceğini insanların neler yapabileceğini gösterir. Motivasyonun, çalışmanın ve odaklanmanın gücünü gösterir.Bu adam da son dönemde bunu en iyi yansıtan sporculardan biri. Ne diyelim severek izliyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder